Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transformační leadership ve vybrané firmě
Bartlová, Dominika
Cílem práce je zjistit, jak postupují manažeři v dané firmě a na základě toho navrhnout a zrealizovat postupy dle transformačního leadershipu, které zlepší chod a fungovaní ve zkoumané firmě. Teoretická část se zaměřuje na přehled problematiky leadershipu. V jednotlivých kapitolách jsou rozebrány přístupy manažerů a leadershipu k vedení pracovníků. Podrobněji je rozvedeno pojetí transformačního leadershipu a představeny jsou případové studie, zabývající se jeho implementací. V praktické části je v úvodu představena zkoumaná firma. Následně je tato část zaměřena na analýzu vedení z pohledu pracovníků a zaměstnanců, a to na základě kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Idea sebeřízeného učení z pohledu andragogiky
Yakubyak, Iryna ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá ideou sebeřízeného učení z pohledu andragogiky. Hlavní cílem této práce je charakterizovat a popsat sebeřízené učení u studentů vybrané pedagogické fakulty. Dílčím cílem je porovnat proces sebeřízeného učení z pohledu studentů prezenční a kombinované formy studia vybrané pedagogické fakulty. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zpočátku věnuje významu celoživotního učení a vzdělávání, posléze andragogickému východisku, v němž jsou shrnuty základní andragogické pojmy, historické hledisko andragogiky a andragogická didaktika. Významnou podkapitolou teoretické části je Knowlesova teorie vzdělávání dospělých. Poslední a klíčová kapitola teoretické části se věnuje historickému a filozofickému hledisku sebeřízeného učení, definuje pojem sebeřízené učení a vymezuje jeho úskalí. Dále jsou zde představené různé modely sebeřízeného učení a faktory determinující sebeřízené učení. Empirická část vychází ze základních poznatků o sebeřízeném učení získaných při zpracování teoretické části. Pro tuto práci byl zvolen kvantitativně orientovaný výzkum a jako nástroj pro sběr kvantitativních dat byl použit polostrukturovaný dotazník. Na konci této práce je diskuse a shrnutí výzkumných zjištění. Výsledky výzkumu ukázaly, že mezi studenty prezenční a...
Konflikt mezi socializací a seberealizací u pracovníků v sociální oblasti
ČELKO, Václav
Bakalářská práce se zaměřuje na vliv potřeb socializace a seberealizace na pracovníky v sociální oblasti v Jihočeském kraji. Objasňuje základní vlivy socializační a seberealizační a zjišťuje míru konfliktu mezi nimi. Definuje základní pojmy z oblasti socializace a seberealizace, dále pojmy sociální práce a pracovník v sociální oblasti. Okrajově se práce zabývá i vnímáním etických problémů, psychologickými podmínkami na pracovišti, motivací k práci, ohrožením syndromem vyhoření, sebereflexí a supervizí jako okolnostmi, jež mohou mít vliv na konflikt mezi potřebami socializace a seberealizace.
Motivace učitele v mateřské škole
KOTRLOVÁ, Tereza
Bakalářská práce "Motivace učitele v mateřské škole" se věnuje tématům spojeným s motivací předškolních pedagogů. Zaměřuje se především na zdroje vnitřní motivace, otázky osobnostního růstu a seberealizace v profesi učitelky mateřské školy. Teoretická část obsahuje vedle problematiky motivace i popsání důležitosti pracovní spokojenosti a osobnostního růstu. Cílem praktické části je zmapovat za použití kvalitativního výzkumného šetření skrze polostrukturované rozhovory motivační zdroje a osobnostní růst tří dotazovaných učitelek. Výsledkem tohoto šetření je zjištění motivačních zdrojů a pracovní spokojenosti jednotlivých učitelek. Ukázalo se, že zásadním motivačním vlivem je představa o ideálním předškolním pedagogovi, které se učitelky snaží dosáhnout. Dalšími významnými faktory pro motivaci a profesní spokojenost jsou pozitivní vztahy s kolegyněmi a dětmi, dostatečné personální zajištění, možnost seberealizace v zaměstnání i potřeba smysluplně využitého volného času.
Duševní hygiena jako součást osobnostního rozvoje učitelů v MŠ
HUNYADYOVÁ, Eva
Tato práce se věnuje tématu psychohygieny, přičemž nahlíží tento obor z perspektivy jeho možností přispět k osobnostnímu růstu učitelek mateřských škol. Teoretická část proto nejprve popisuje roli psychohygieny učitelek ve vzdělávání a výchově dětí a propojuje ji s jejich profesními kompetencemi. V dalších kapitolách se pak zabývá vybranými oblastmi, které mají potenciál rozvoje osobnosti. Patří sem sebevýchova, seberealizace, rozvoj resilience a životospráva. Jedna z kapitol je věnována také stresu a syndromu vyhoření spojenému s profesí učitele a způsobům jejich zvládání. Navazující praktická část práce seznamuje s výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo podniknout sondu do postojů a praktikování psychohygieny učitelkami mateřských škol. Dále zjistit jakou vnímají podporu v oblasti udržování dobrého psychického zdraví a zaměřit se na to, jak učitelky reflektují působení vlastního rozpoložení na klima ve třídě. K realizaci výzkumného šetření byl zvolen kvalitativní přístup metodou hloubkových rozhovorů.
Mateřství jako kompetence k učitelství na základní škole
Müller, Blanka ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpracováním fenoménu změny profesních drah vysokoškolsky, ale nepedagogicky vzdělaných žen, které se po mateřské/rodičovské dovolené vrací zpět do pracovního procesu. Tyto ženy, které se před mateřstvím věnovaly rozmanitým zaměstnáním, ve kterých dosahovaly i značných pracovních úspěchů a plnily si své profesní sny, se ale nevrací do svých původních povolání. Nově totiž volí pozice učitelek na základní škole. Mateřství, jako ztráta původních profesních kompetencí a současně získání nových dovedností, je tak zásadním aspektem výzkumu v souvislosti s vyučováním těchto žen na základní škole. Cílem práce je formou hloubkových rozhovorů vedených z feministické perspektivy odhalit důvody a pohnutky ke změně zaměstnání jednotlivých komunikačních partnerek, a to, do jaké míry se jedná o skutečně svobodnou volbu těchto žen, a jak se na této změně podílí rodina, stát, či veřejný diskurz. Klíčová slova Mateřství, intenzivní mateřství, slaďování pracovního a rodinného života, seberealizace, gender, feminismus, symbolické násilí, učitelství
Románová tvorba Boženy Vikové - Kunětické
Brzáková, Tereza ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Krejčová, Iva (oponent)
NÁZEV: Románová tvorba Boženy Vikové - Kunětické AUTOR: Bc. Tereza Brzáková KATEDRA: Katedra české literatury VEDOUCÍ PRÁCE: prof. PhDr. Dagmar Mocná, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na interpretaci románové tvorby spisovatelky Boženy Vikové Kunětické. Důležitou roli v interpretaci děl hraje dobový kontext, na jehož aktuálnosti autorka svá díla vystavěla. Interpretace děl je podepřena dobovou problematikou ženské otázky a postavení žen ve veřejném i domácím prostoru. První část práce představuje dobovou atmosféru z hlediska ženského hnutí. Druhá část práce je věnována samotné interpretaci čtyř románů Boženy Vikové Kunětické. Hlavním tématem románové tvorby je žena v několika různých rolích a pohledech v manželství, mateřství nebo dospívání. Interpretaci románové tvorby Boženy Vikové Kunětické uzavírá její srovnání se spisovatelkou Růženou Svobodovou, která se věnovala ve své tvorbě obdobnému tématu. KLÍČOVÁ SLOVA: postavení žen, role žen, seberealizace, dospívání, manželství, mateřství
Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka
Volfová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Teoreticko empirická diplomová práce "Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka" má za cíl prozkoumat téma sebepojetí z perspektivy osob podílejících se na výchovně vzdělávacím procesu. Především z hlediska osobnostně sociálního rozvoje, jehož podstatnou složkou je vývoj sebepojetí žáka. Zkoumá možnosti a meze pedagogické praxe a snaží se nalézt určitá východiska a doporučení, která mohou učitelům pomoci lépe zvládnout nároky, které současná společnost na výchovu dětí klade. Zároveň se snaží dát učitelům k dispozici nástroj, kterým by jednoduše a efektivně zjistili úroveň své práce na rozvoji sebepojetí svých žáků.
Muzikálový projekt jako prostředek seberealizace nadaných gymnaziálních studentů
Borůvková, Markéta
Disertační práce se zabývá možnostmi, způsoby a formami sebeuplatnění nadaných gymnaziálních studentů v rámci realizace muzikálového projektu na víceletém gymnáziu (konkrétně se jedná o nastudování muzikálového díla Evita realizované na Matičním gymnáziu Ostrava, p.o.). Práce zjišťuje, zda muzikálový projekt vedený v tomto školním prostředí je vhodným prostředkem pro seberealizaci nadaných gymnaziálních studentů, a dále stanovuje, jakým způsobem se seberealizace těchto subjektů uskutečňuje, kterých oblastí se týká a v neposlední řadě, co představuje u takto nadaných studentů motivační a iniciační stimuly pro činnost v rámci projektu a aktivní spolupráci na něm. V teoretické části vychází text z vymezení základní terminologie vtahující se k problematice nadání, jeho typologie a specifikace výuky a výchovy nadaných jedinců. Text se dále zaměřuje na potenciál muzikálu jako žánru a shrnuje předpoklady, pro které se muzikál jako syntetická forma integrující několik uměleckých složek může stát vhodným materiálem k projektovému způsobu výuky v prostředí školy. Výzkumná část disertační práce postavená na originálním exploračním šetření vychází z realizace konkrétního muzikálového díla provedeného v rámci projektové výuky na víceletém gymnáziu. V první fázi šetření provádí a zpracovává nominaci jedinců...
Podíl výtvarné keramické tvorby hendikepovaných na jejich seberealizaci
Jarchovská, Lenka ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent) ; Stadlerová, Hana (oponent)
Dizertační práce se zaměřuje na problematiku osobnostního rozvoje žáků se speciálními potřebami ve výtvarné dimenzi jejich vzdělávání; v keramické výtvarné výchově pokročit od mechanické nápodoby řemeslných dovedností k jejich vlastní výtvarné seberealizaci. Pokusíme se prozkoumat, zdokumentovat a popsat, zda a jakým způsobem lze ovlivnit úspěšnost žáka. Ověříme tvrzení, že je možné prostřednictvím speciálně zvolených výtvarných úkolů, realizovaných v keramické hlíně, rozvíjet nejen pracovní, ale také intelektuální dovednosti spojené s interiorizací postupů. Předmětem výzkumu jsou projevy verbální komunikace v interakcích probíhajících mezi žáky navzájem; průběh interakcí, jejich vztah ke speciálním potřebám žáků a ke vzniku i ovlivnění jejich rolí ve skupině. Design výzkumu je koncipován jako kvalitativní vícečetná případová studie podle zakotvené teorie Strausse a Corbinové. Hlavními výzkumnými nástroji jsou videonahrávky, jejich transkripce, analýza získaných dat s využitím programu ATLAS.ti a jejich interpretace. Výstupy výzkumného projektu by mohly posloužit jako východiska pro vypracování efektivnější metodologie výuky keramiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; nově vzniklé edukační strategie by mohly pomoci ovlivnit nejen přístup učitelů, ale i žáků samotných k jejich dalšímu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.